Maakt jouw horecazaak al gebruik van cadeaubonnen? En hoe zien deze eruit? Een aantrekkelijke cadeaubon kan een wereld van verschil maken in het werven van nieuwe klanten, en dus ook om meer omzet te maken. In dit blogbericht vertel ik je hoe je cadeaubonnen slim gebruikt.
Cadeaukaarten als visitekaartje
Wanneer iemand je een cadeaukaart geeft willen ze eigenlijk zeggen: “Dit is een leuke plek om naartoe te gaan, probeer het ook een keer!”. De kans is dan ook groot dat je een bezoekje brengt.
Doordat je het lekkere eten, de vriendelijke bediening en gezellige sfeer persoonlijk ervaren hebt, kom je zeker nog een keer terug naar deze leuke plek. En zo gemakkelijk gaat dat, de nieuwe klant is binnen en de cadeaubon heeft zijn doel bereikt.
Goed ontwerp maakt geven leuk
Een unieke en creatieve cadeaukaart is niet alleen leuk om te geven, maar ook om te ontvangen. Een mooi ontwerp voor je cadeaubon doet al wonderen. Maar je kunt de bon ook nét even op een andere manier vouwen. Of geef een kleinigheidje mee, zodat de ontvanger thuis een voorproefje krijgt van wat je biedt.
Als het maar opvalt, want als iets opvalt, dan wordt er over gepraat en dat geeft naamsbekendheid voor je merk. Dus denk na hoe jouw cadeaubon de ontvanger bij zal blijven.
Hoe cadeaubonnen voor meer omzet zorgen
Naast naamsbekendheid zorgen cadeaubonnen ook voor extra omzet. Ze zorgen voor directe inkomsten wanneer je cadeaukaarten verkoopt. Daarnaast geven bezoekers met een cadeaubon meer uit. Omdat de cadeaubon ‘gratis’ is ontvangen, bestellen klanten vaak ook een fles wijn of een dessert bij. De kosten komen zo snel boven de waarde van de cadeaubon uit, waardoor meer omzet wordt behaald.
Het is dus belangrijk om te zorgen dat je een cadeaukaart aanbiedt die opvalt en uniek is. Weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Geen probleem! Wij bij L-Resto denken graag met je mee.
Samen zorgen we voor een unieke en passende cadeaukaart voor jouw horecaonderneming. Neem contact op voor een vrijblijvende afspraak.